Boksläpp! Benita och Castor - båda gillar lika.
- Therese Wecksten

- 22 mars
- 1 min läsning
Tjohoo! Boksläpp! Nu är det äntligen boksläpp för "Benita och Castor - båda gillar lika". Den går nu att köpa på förlagets hemsida, Adlibris och andra boknätsajter.
Boken handlar om Benita och Castor som är bästa kompisar, de gillar alltid lika eller nja nästan. För Benita gillar att bita och Castor och kasta. Men ibland kan det bli lite tokigt när man biter eller kastar. Men som tur är slutar boken lyckligt.

Och med boksläpp vankas såklart sagokalas! Så om några veckor drar vi iväg med boken och förhoppningsvis en liten Castor och en liten Benita. Än så länge är bara Castors kropp och ansikte halvfärdigt, det måste ju sys kläder med. Och byggas ett monster. Det ska bli en interaktiv sagoläsning där det ska kastas röda bollar (äpplen såklart) på monstret och visas lite tecken såklart. Sen måste vi nästan fika bullar efteråt, som Benita och Castor, eller kanske lite röda äpplen.
På Sagofröns youtubekanal kan du se hur du gör tecknen som finns i boken.





Kommentarer