top of page
  • Instagram

Nathalie Isaksson vinner Skurup kommuns kulturpris!

Uppdaterat: 8 juni

Nationaldagsfirandet på Svaneholms slott i Skurup omfamnades av det fantastiska vädret där solen strålade och små brisar svepte förbi. Stämningen var på topp minst sagt! Jag och böckerna var på plats inne i Litteratur Skurups tält utanför Mästers Galleri, alldeles intill parkeringen.



Mitt över gatan strömmade besökare till växtloppisen och uppe vid slottet fylldes gräsmattan av glada Skurupsbor med omnejd som kommit för att fira nationaldagen tillsammans.


Nationaldagsfirande på Svaneholms Slott i Skurup.
Nationaldagsfirande på Svaneholms Slott i Skurup.

På scenen utanför slottet uppträdde duon Noll2 strax innan det blev dags att dela ut kommunens pris och stipendium till personer inom kultur och idrott. Jag har inte berättat på sociala medier att...



...Jag var den som skulle få ta emot Skurup kommuns kulturpris 2026!!! Vilken fantastisk känsla! Nervöspeppen bubblade inombords och jag kände mig verkligen så uppskattad och så tacksam. Tack snälla! Detta betyder att så fort jag hittat en lokal i Skurup med omnejd så kommer jag kunna boka in nästkommande sagokalas. Jag hoppas på att det blir redan nu i höst, mer info kommer längre fram.


Min sambo filmade mig på scenen:

Nathalie Isaksson tar emot Skurup kommuns kulturpris 2026. Plats på scen är konferenciern Per-Ola Sandberg och kommunfullmäktiges ordförande Ingvar Wennersten.

Motiveringen till vinsten: Med sitt brinnande intresse och fantasti skapar Nathalie sagor av olika slag, både skriver och illustrerar. Hennes sagor handlar om att göra världen till en bättre plats, att alla har rätt att bli förstådda och bli sedda. Utöver hennes egna böcker, ger Nathalie nu ut andras böcker under sitt förlag, sagotantens bokförlag, där hon har gett ut en bok med teckentolkning och en annan bok med en kostnadsfri lärarhandledning. Allt för att försöka sprida läslusten så brett som möjligt. Detta gör henne till en underbar kulturpersonlighet som förtjänar att lyftas. Dagen fortsatte sitt firande nere i tältet med författarkollegorna i Litteratur Skurup fram till 16:00 och sen tog jag vidare firandet på hemmaplan tillsammans med vänner och barn. Huset fullt, sambon ordnade hamburgare, jordgubbar slank ner och jag känner ännu lyckoruset efter denna dagen.


Tack till alla som jag fick dela den med!



Kommentarer

Betygsatt till 0 av 5 stjärnor.
Inga omdömen ännu

Lägg till ett betyg
© Copyright , 2024 Sagotantens Krypin, Nathalie Isaksson 
bottom of page